Ako ukázniť „rozpapané bruško“ po Vianociach?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Vianoce

Čas hojnosti, plných stolov a chladničiek nás možno zanechal s pocitmi viny a zvýšenou chuťou do jedla – hlavne sladkého jedla. Čo urobiť aby sme sa čím skôr vrátili do nášho „normálneho“ režimu?

1. Zjemniť výkyvy hladiny krvného cukru

2. Dať do poriadku črevnú mikroflóru

3. Viac sa hýbať

 

1. Zjemniť výkyvy hladiny krvného cukru

nám pomôžu zdravé tuky, bielkoviny, vláknina, komplexné sacharidy a škorica.

Zaradíme do jedálnička vajcia, plnotučný tvaroh, ľanové semená, šošovicu, zeleninu a avokádo. Skvelá je cvikla, z ktorej si môžeme pripraviť polievku alebo cviklový šalát s vajíčkami. Ľanové semienka pridajme do tvarohu spolu so škoricou a kúskom ovocia, prípadne si upečme ľanový chlieb.

lanovy chlieb ryby

2. Dať do poriadku črevnú mikroflóru

je potrebné :). Cukor a biela múka vo vianočnom pečive nakŕmili kvasinky v našich črevách a pomohli im rozmožiť sa. Premnožené kvasinky okrem iných problémov spôsobujú aj chuť na sladké. Aj bod č.1 urobí čiastočne poriadok v črevnej flóre, ale napriek tomu odporúčam užívať aj probiotikum a jesť fermentované potraviny ako kefír a biely jogurt.

tvaroh

3. Viac sa hýbať

lebo pozeranie sladkých rozprávok v TV z nás urobilo trochu lenivých a pasívnych snílkov :) Pohybom opäť získame  citlivosť našich „pocukrovaných“ tkanív na inzulín, čo je dôležité pre naštartovanie spaľovania nabratých tukových zásob. Zistíme, že náladu nám môžu zlepšiť aj iné veci ako jedlo a obmedzíme tzv. emočné jedenie a jedenie z nudy.

10400766_842650652438612_4876298884459792999_n

Posted in Článok.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *